• L’entitat impulsa la campanya “La pobresa també rebrota”, amb l’objectiu d’obtenir recursos per respondre a les conseqüències econòmiques i socials de la segona onada i d’un possible confinament
  • Al mes de maig, els serveis de primera resposta de les deu Càritas amb seu a Catalunya van atendre més de 103.000 persones, un 63% més que abans de l’inici de la pandèmia
  • Càritas recorda que 1 de cada 3 persones ateses no havia necessitat mai abans l’ajuda de Càritas

Barcelona, 3 de novembre de 2020 – “La pobresa també rebrota”, aquest és el lema de la campanya que les deu Càritas amb seu a Catalunya han impulsat per fer front a la situació que pot esdevenir en les pròximes setmanes. El president de Càritas Catalunya, Francesc Roig, ha advertit que “ja s’està detectant una nova arribada de persones als despatxos de l’entitat, i que cal estar preparats per afrontar la nova situació. “Moltes de les Càritas amb seu a Catalunya ja han exhaurit el pressupost que tenien previst per tot el 2020. Davant d’aquest context, apel·lem a la solidaritat de la ciutadania per continuar garantint les ajudes a les persones més vulnerables de la nostra societat”, ha indicat Roig.

Càritas ha recordat que al maig van augmentar un 63 % les persones ateses pels serveis de primera resposta a Catalunya, passant de 63.300 persones a més de 103.000, i que aquest increment va obligar a destinar molts més recursos per cobrir necessitats bàsiques com l’alimentació o les despeses relacionades amb l’habitatge. “1 de cada 3 persones ateses per Càritas no havia necessitat mai la nostra ajuda. És una situació que ens recorda a la crisi de 2008, amb la diferència que aquesta ha afectat a tots els sectors econòmics sense excepció, també a l’economia submergida”, ha destacat el president de Càritas Catalunya.

Actualment, 1 de cada 4 llars ateses per Càritas no disposa de cap ingrés, situant al 65,2 %, de les famílies per sota del llindar crític de la pobresa severa. Això suposa que la meitat de les famílies tinguin dificultats per pagar el lloguer, la hipoteca o els subministraments. “La situació és insostenible. El 36% de les famílies han hagut de reduir les despeses d’alimentació, i un segon confinament pot ser letal per a moltes d’aquestes persones. No podem esperar ni un minut més a prendre mesures i mitigar l’impacte social de la COVID-19”, ha afirmat Roig.

La campanya estarà activa durant els mesos d’octubre i novembre i els diners recaptats aniran destinats principalment a les ajudes directes per pagar lloguers, relloguers, factures o la compra d’aliments.